""
close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • SKARGI I WNIOSKI

  •  Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 19 kwietnia 2016 r. w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. poz. 17 i 39).

    Przedmiotem skarg wnoszonych do Ministerstwa Spraw Zagranicznych mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez polskie placówki za granicą lub ich pracowników, bądź przez komórki organizacyjne MSZ w kraju lub ich pracowników.

    Przedmiotem wniosków wnoszonych do Ministerstwa Spraw Zagranicznych mogą być sprawy ulepszania organizacji i usprawniania funkcjonowania jednostek resortu spraw zagranicznych, poprawienia skuteczności ich działania oraz zapobiegania nieprawidłowościom.


    Skargi i wnioski dot. Ambasady RP w Podgoricy można składać dwojako:

     

    1. bezpośrednio do centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych;
    2. do Ambasady RP w Podgoricy.

      
    Ad. 1.

    Sposób wnoszenia skargi bezpośrednio do centrali MSZ został opisany na stronie:
    http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/kontakt/skargi_i_wnioski/sposoby_wnoszenia_skarg_i_wnioskow/


    Ad. 2.

     

    Skargi i wnioski do Ambasady RP w Podgoricy prosimy kierować:
     

    • pisemnie - Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Podgoricy, ul. Kozaračka 79, 81000 Podgorica, Czarnogóra;
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres - podgorica.amb.sekretariat@msz.gov.pl (skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek);
    • ustnie do protokołu - w czwartki w godz. 14:00-16:00, po uprzednim ustaleniu godziny spotkania drogą telefoniczną (tel. +382 20 608 320).


    Ambasada RP w Podgoricy nie rozpatruje skarg na organy czarnogórskie, ponieważ nie nadzoruje funkcjonowania organów państwa przyjmującego i w związku z tym nie może im zlecać podejmowania określonych działań lub ponosić odpowiedzialność za działania lub zaniechania. Ambasada RP w Podgoricy nie ma również wpływu na terminy załatwiania poszczególnych spraw przez organy czarnogórskie.

    Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Skarga, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać rzeczowy i szczegółowy opis okoliczności sprawy lub zdarzenia, którego dotyczy - w tym:

     

    1. informację nt. danych osobowych oraz stanowiska pracownika, który zdaniem skarżącego naruszył obowiązujące przepisy, procedury i zasady;
    2. wyjaśnienie, jakie przepisy, procedury lub zasady zostały naruszone;
    3. informację nt. czasu, kiedy opisywane zdarzenie miało miejsce;
    4. załączniki, które ewentualnie potwierdzą sytuację opisaną w skardze (kopie e-maili bądź pism kierowanych do placówki, kopie otrzymanych odpowiedzi, kopie dokumentów itp.);
    5. w przypadku składania skargi w interesie innej osoby, warunkiem jej złożenia jest uzyskanie zgody tej osoby przed wniesieniem stosownego pisma; zgoda taka może być wyrażona w dowolnej formie, byle oświadczenie woli tej osoby było wyraźne i niebudzące wątpliwości (najlepiej, gdy jest to pisemne upoważnienie podpisane własnoręcznie przez tę osobę uprawniające skarżącego do występowania w jej imieniu).

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: